Ako ste sa o nás dozvedeli?
Navštívil nás Váš obchodník
Dozvedeli sme sa o Vás z rozprávania známych
Čítal som Váš článok v HN
Dozvedel som sa o Vás na Slovnafte
Našiel som Vás na google
Našiel som Vás na www
Iné
+421 918 918 888


Upgrade systému

IT oddelenie malo začiatkom júna neľahkú úlohu. Veľa príprav prebehlo, aby sme mohli po dlhej dobe štyroch rokov prvýkrát odstaviť systém. Štyri roky nepretržite bežal server ako srdce systému. Poháňal krvný obeh dát a informácií pre vaše autá. Každú sekundu prijímal a odosielal dáta, spracovával informácie triedil ich, ukladal tak, aby ste sa mohli spoľahnúť na bezchybné fungovanie systému.

Všetky prípravy boli urobené a s napätím sme očakávali ako všetko zvládneme. Nikdy sme celý „kolos“ ešte nevypli, nezastavili. Nastala chvíľa kedy naši IT „chirurgovia“ uskutočnili „operáciu“.

Sobota 4.6.2011 v 17:00 hod. V servovni utíchlo šumenie ventilátorov. Napätie sa dalo krájať a šest rúk zahájilo akciu „Železo“. Zlovestné ticho sa rozhostilo servrovňou a behom pár minút klesla teplota o sedem stupňov. Zrazu bola celkom zima. Zrazu sa zo známeho a priateľsky vyhratého priestoru, kde ste museli zvýšiť hlas, keď ste chceli niečo povedať, stalo nehostinné, studené a zlovestne tiché územie. Mŕtva zóna.

Masívny upgrade serveru mohol začať. Výmenou diskového poľa, cez DTB servery, až po upgrade waypointovej línie. Tento deň nešli ľudia u nás spať. Všetko prebiehalo rýchlo a s presnosťou chirurgov boli odpojené a pripojené stovky káblov, prepojované DTB stroje, kontroly spojenia, testovacie servery, záložné stroje. Keď sa blížila polnoc, kedy sme očakávali znovu nahodenie servera, s napätím sme sledovali ako celé“železné monštrum“ ožije. V 00:12 hod sme urobili prvý reštart a zlovestné ticho bolo po siedmych hodinách prerušené. Priestor „ožil“ a tichý rev „železnej obludy“ zaplnil miestnosť. Teplota začala stúpať a čoskoro sa zapla klimatizácia. Naskočili záložné systémy, boli pripojené späť generátory a ďalšie ochranné systémy a začalo testovanie servera. V 01:30 hod sa zistilo, že nefunguje dobre sťahovanie dát z vozidiel a nastali potiaže. Do 06:00 hod do rána sa nám nepodarilo zistiť prečo.

Horúčkovité úsilie pokračovalo a v koši sa hromadili plechovky od redbulu. Došla káva. Ale jeden starý stroj nechcel spolupracovať so svojím novým susedom. Prečo ? Čo sa mu nepáči ? Boli sme na rázcestí.

Buď všetko vrátiť späť, alebo … nájsť závadu. Klúčové rozhodnutie padlo v 06:40 hod ráno v nedeľu. Nebudeme nič vracať, pokračujeme, vymeníme starý stroj za nový. Ešteže naše pravidlá bezpečnosti kedysi vymyslel nejaký šikula. Ako v lietadle. Z nedotknuteľných zásob bol zo štvrtého poschodia privezený další nový stroj a do 10:00 hodín bol zapojený. Znovu zapojenie servera na seba nedalo dlho čakať. Okolo obeda už boli ukončené testovacie skúšky a v 13:30 hod všetko znovu začalo pracovať na plný výkon.

Bola pripojená klientská časť a naskočil systém v plné kráse. Nové „srdce“ začalo zase byť. Rýchlosť sa zvýšila 4 x !! , kapacita o ďalších cca 20 000 vozidel. „Operácia sa podarila, pacient žije“ dostal som správu v 13:45 hod . „Budeš musieť ale ešte vziať 100.000 Czk a kúpiť jeden stroj do NZ“. Museli sme ho použiť. „Nevadí, hlavne že pacient žije“. Opäť som si uvedomil, že v prvej rade nejde len o peniaze. Preto musím poďakovať našim IT - Martinovi Kotykovi, Michalu Vrábelovi a Pavlu Hodinkovi. Oni tiež nepozerali na peniaze. Inak by takto poctivo, rýchlo a hlavne cez víkend nepracovali. Sme iný. Sme lepší. Dobrý pocit z dobre vykonanej práce keď idete spať v nedeľu po obede musel byť najlepším pocitom v tú chvíľu. Srdce bije a budeme opäť dávať pozor, aby bolo pravidelne ako doposiaľ.

Team Commander SK