Tipy pre malé a stredné firmy ako šetriť na firemných autách.
Hľadáte pre svoju firmu užitočné riešenie, ktoré vám pomôže so správou vozového parku? Vyberte si riešenie podľa svojich potrieb. Ako líder v oblasti GPS monitoringu sa špecializujeme na služby a inovatívne produkty, ktoré vám ušetria mnoho času aj financií.
Podnikateľské výzvy
Vieme, aké náročné je v dnešnej dobe podnikať. Veľká zodpovednosť, vysoká konkurencia a náročné výzvy, ktorým musia podnikatelia dennodenne čeliť. Neuľahčujú to ani rôzne legislatívne opatrenia a vysoká miera byrokracie, ktorá spomaľuje procesy a brzdí celkový rozvoj podnikania na Slovensku.
Hybnou silou celého európskeho hospodárstva sú najmä malé a stredné firmy. Majú zásadný význam z pohľadu zamestnanosti a konkurencieschopnosti. Preto sa kladie veľký dôraz na zlepšenie ich podmienok. Postupnými krokmi sa zatraktívňuje aj podnikateľské prostredie na Slovensku, no ešte stále zaostávame za väčšinou susedných krajín. Riešením je digitalizácia a automatizácia, ktorá je základom napredovania v štátnej správe aj v súkromnom podnikaní.
Rozumieme potrebám podnikateľov
Máme dlhoročné skúsenosti v oblasti GPS monitoringu, vďaka čomu vieme presne identifikovať potreby našich zákazníkov. Naším cieľom je vytvoriť zákazníkom riešenie na správu vozového parku, ktoré bude dlhodobo funkčné a výsledky sa pozitívne odzrkadlia na úspore času aj financií.
Poskytneme vám nástroj, ktorý zamestnancom ušetrí kompletný čas na správu zvereného vozidla a dokáže nahradiť väčšinu agendy interného správcu vozového parku/fleet manažéra. Ekonomické oddelenie dostane veľmi dôležité a presné dáta, ako sú výpočet spotrieb, zostatky v nádrži, knihy jázd a cestovné náhrady za všetky domáce aj zahraničné cesty vypočítané za každého vodiča. Výhodou je najmä kompletné prepojenie dát s inými systémami, ktoré zabezpečí rýchlejší prenos informácií.
Ušetrite drahocenný čas
Efektívna správa vozového parku je vo veľkej miere o dátach. Presné informácie o jednotlivých jazdách, analýzy správania vodičov, prepočty spotreby či komplexný prehľad o nákladoch. To zamestnáva niekoľko osôb vo firme v závislosti od veľkosti vozového parku.
Napríklad ak máme firmu s 20 autami, správa vozového parku je málokedy súčasťou práce len jedného človeka. Časť agendy spadá pod administratívneho pracovníka, no väčšinu rieši fleet manažér. Toho si však zvyčajne môžu dovoliť až firmy s väčším vozovým parkom a pri menších firmách sú najčastejšími správcami vozového parku sami používatelia vozidiel. Preto je dôležité mať kvalitný monitorovací systém.
Benefity Commander systému pri riešení agendy fleet manažéra:
Veľkú časť tejto agendy je možné zefektívniť používaním GPS monitorovacieho systému. Vďaka rôznym funkciám sa niektoré z činností zautomatizujú, a tým úplne odstránia z agendy daného pracovníka, ktorý môže ušetrený čas venovať iným pracovným aktivitám.
Samotný systém výrazne zjednoduší fungovanie aj samotnému vodičovi, ktorému automaticky generuje knihu jázd a zefektívňuje agendu tankovania.
Vedenie každej spoločnosti určite ocení:
- online prehľad o pozícii vozidla,
- okamžitý prehľad o nákladoch a všetkých faktúrach spojených s vozovým parkom,
- identifikáciu, prehľad a možnosti obmedzenia súkromných a nepovolených kilometrov,
- možnosť nastaviť mesačný limit prejazdených kilometrov a jeho následnú kontrolu – alarmy pri prekročení (výhodné najmä pre firmy využívajúce operatívny lízing – obmedzenie počtu kilometrov za mesiac),
- individuálne nastavenie limitov rýchlosti a notifikácií v prípade prekročenia,
- zľavu pri havarijnom poistení drahších vozidiel pri aktivácii dodatočných bezpečnostných alarmov.
Šetrite na správnych miestach
Správa vozového parku je výrazná nákladová položka v každej firme. Výdavky na prevádzku vozidiel zahŕňajú nielen pohonné hmoty, ale aj mýtne poplatky, servis, pneuservis, poistenie, umývanie či nákup AD Blue a vody do ostrekovačov. Ročne sa tieto položky vedia vyšplhať na celkom vysokú sumu, a preto je dobré hľadať optimalizačné riešenia. Záleží na type účtovania:
1.Účtovanie preukázateľnými (reálnymi) výdavkami
Tento typ uplatňovania nákladov si vyžaduje vedenie daňovej evidencie, ktorá zaznamenáva všetky vaše príjmy aj skutočné výdavky. V prípade, že na účely svojho podnikania využívate vozidlo, súčasťou vašej evidencie by mala byť aj kniha jázd. Avšak pri uplatňovaní nákladov je dôležité myslieť na to, akú formu knihy jázd využívate.
Pri ručne písanej knihe jázd si viete účtovne uplatniť iba spotrebu uvedenú v technickom preukaze vozidla. Všetko navyše sa počíta ako nadspotreba, ktorú je potrebné vyňať z nákladov. Preto odporúčame využívať elektronickú knihu jázd, vďaka ktorej si môžete účtovne uplatniť 100 % nákladov na pohonné hmoty.
*Náklady na pohonné hmoty vychádzajú z priemernej spotreby uvedenej v tech. preukaze vozidla (6 l).
Výpočet: 20 vozidiel x 30 000 najazdených km/ročne x spotreba 6 l/100 km x cena za pohonné hmoty 1,6 € = 57 600 €
**Náklady na pohonné hmoty vychádzajú z reálnej spotreby vozidla (7,5 l).
Výpočet: 20 vozidiel x 30 000 najazdených km/ročne x spotreba 7,5 l/100 km x cena za pohonné hmoty 1,6 € = 72 000 €
Vysvetlenie príkladu:
S elektronickou knihou jázd si uplatňujete 100 % nákladov na prevádzku vozidiel, čiže vám bude uznaná celá čiastka vo výške 112 000 € ako daňový náklad.
S ručne písanou knihou jázd si náklady na nákup pohonných hmôt môžete uplatniť iba do výšky nákladov vypočítaných podľa priemernej spotreby uvádzanej v technickom preukaze vozidla (57 600 €).
V tomto prípade sú celkové daňovo uznateľné náklady v hodnote 97 600 € (PHM vrátane ostatných nákladov na prevádzku vozidla – servis, mýto, poistenie, Ad Blue,…) a 14 400 € tvorí nedaňový náklad, z ktorého je potrebné odviesť štátu 21 % daň (3 024 €).
2.Účtovanie paušálnymi výdavkami
Túto formu účtovania využíva mnoho podnikateľov najmä pre jej jednoduchosť. Nemusíte si uchovávať všetky faktúry a bločky, ale namiesto toho využívate percentuálny prepočet. A hoci na prvý pohľad vyzerá táto metóda ideálne, uplatňujete si iba 80 % nákladov a tým prichádzate o peniaze. Ušetriť môžete vďaka elektronickej knihe jázd, s ktorou si uplatňujete 100 % nákladov.
Ďalšou užitočnou funkciou je good driving. Služba, ktorá prehodnocuje parametre ako akcelerácia, brzdenie, preťaženie v zákrutách, prekročenie rýchlosti a otáčky motora, práca s plynovým pedálom. Výsledkom je známka vodiča a sumár v podobe chýb, ktorých sa najčastejšie dopúšťa. Pri zavedení tejto funkcie firmy okamžite evidujú zníženie spotreby o viac ako 10 %, zníženie maximálnej rýchlosti a v neposlednom rade bezpečnejšie a reprezentatívne správanie vodičov na cestách.
Efektívnym a mimoriadne spoľahlivým nástrojom pre firmy s väčším počtom vozidiel sú tankovacie karty. Vďaka nim získate všetky dostupné dáta na jednom mieste, výhodnejšie tankovanie a bonus v podobe jednoduchšej administratívy. Vodiči už nebudú využívať pri platbe hotovosť a uchovávať si bločky z tankovania. Každý mesiac vám bude vygenerovaná jedna faktúra, ktorú ocenia najmä vaši účtovníci a administratívni pracovníci.
Benefity, ktoré GPS monitoring prináša malým a stredným podnikom
GPS monitoring poskytuje mnoho užitočných služieb pre firmy bez ohľadu na veľkosť vozového parku. Toto riešenie vám prinesie nielen úsporu financií a času, ale aj mnoho výhod, ako sú:
- presnosť dát,
- automatické reporty,
- automatické generovanie knihy jázd,
- automatické generovanie cestovných príkazov,
- automatické počítanie spotreby,
- zabezpečenie vozidiel proti krádeži.
Chcete aj vy zefektívniť správu svojho vozového parku? S elektronickou knihou jázd bude Vaše podnikanie jednoduchšie. Kontaktujte nás a my sa o to postaráme.